Hanoi (dag 1 - 4)

25 augustus 2018 - Hanoi, Vietnam

Zo... na iets meer dan een week ons eerste reisverhaaltje! Laten we beginnen bij het begin. Na weken voorbereiding, inpakken en afscheid nemen stonden we 21 augustus dan eindelijk op Schiphol om eerst naar Moskou te vliegen en van daaruit onze weg te vervolgen naar Hanoi. Eenmaal aangekomen op Moskou bleek het al wat later te zijn dan verwacht, dus konden we meteen onze conditie testen door het vliegveld over te rennen. Gelukkig is het ons gelukt de volgende vlucht te halen, maar helaas lieten onze backpacks ons in de steek. Na lang wachten op Hanoi bleek dat onze bagage nog in Moskou was. Gelukkig werd deze een dag later naar ons hotel gebracht. De eigenaar van het hotel waar we de eerste nachten in Hanoi verbleven heeft ons op het vliegveld opgepikt en naar ons hotel, midden in het oude centrum van Hanoi, gebracht. Een voet buiten de taxi en daar was ie al... de cultuurshock! Overal om ons heen waren toeterende scooters, de hitte sloeg als een klap in ons gezicht, en dan waren er nog de geuren van al het eten dat bereid werd op straat. Eenmaal in onze hotelkamer zijn we maar eerst een paar uurtjes gaan slapen om van de jetlag te bekomen. Daarna was shoppen noodzakelijk :) we hadden namelijk nog een lange broek aan! In totaal hebben we 3 nachten doorgebracht in Hanoi. Niet omdat de stad het waard was zolang te blijven, maar omdat we moesten bijkomen van de jetlag en het eten al voor een dag ziek zijn zorgde. We hebben in deze 3 dagen de stad verkend aan de hand van onze reisgids. Zo was er de Literatuurtempel, het Hoan Kiemmeer, de Franse wijk, het oude centrum, de Citadel, Oorlogsmuseum, Ho Chi Minh Mausoleum, het presidentieel paleis en nog veel meer! Na 3 dagen de stad verkend te hebben waren we het ook goed zat. Het was druk, het was benauwd en de geuren kwamen ons de neus uit.